Inloggen

Inloggen


0
Winkelwagen

Uw winkelwagen bevat nog geen artikelen.

Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we u helpen?

  • Informatie

    1. Gebruik UPS.

      UPS staat voor ‘Uninterruptible Power Supply’, in het Nederlands vertaald naar ‘on-onderbroken stroomvoorziening’, ook wel noodstroom genoemd. Een UPS is een apparaat dat bij uitval van de netspanning direct de stroomvoorziening overneemt en levert aan de aangesloten systemen.

      Wanneer er een UPS aangesloten is aan bijvoorbeeld een computer, neemt deze direct de stroomvoorziening over bij stroomuitval. Een UPS wordt vaak gebruikt om een systeem voor een korte periode te voeden. De tijd dat een UPS aangesloten systemen kan voeden is afhankelijk van de capaciteit van de batterijen die worden toegepast.

      Een UPS kunt u dus gebruiken om te voorkomen dat belangrijke apparatuur direct uitvalt bij een stroomstoring. Denk hierbij aan een computer, NAS, beveiligingsapparatuur, noodverlichting, aansturing voor roldeuren of een playstation. Echter adviseren wij een UPS niet te gebruiken voor huishoudelijke apparatuur, gezien de geringe autonomietijd. Daarnaast hebben bijvoorbeeld koelkasten en wasmachines wel een last van een hoge piekstroom waardoor een UPS overgedimensioneerd moet worden voordat deze kan worden toegepast. 

    2. Wat wordt er bedoeld met autonomietijd?

      De autonomietijd is de tijd in minuten die de UPS onder belasting/load een systeem in combinatie met de maximale belasting kan voeden (overbruggingstijd). Autonomietijd is afhankelijk van de belasting en het aantal batterijen van een UPS. De autonomietijd kan eventueel uitgebreid worden met extra batterijen. 

    3. Wat is een online UPS?

      Bij een online UPS wordt de netspanning (wisselspanning) die binnenkomt omgezet in gelijkspanning door de gelijkrichter. Met deze gelijkspanning worden de batterijen continu opgeladen. Vervolgens wordt de gelijkspanning weer omgezet in wisselspanning door de inverter. Tevens is hierdoor de spanning altijd op de juiste spanning en frequentie, en voorkomt het powerdips, pieken, netvervuiling, ect. 

    4. Wat is een offline UPS?

      De offline UPS, ook wel bekend als SPS (Standby Power Supply). Deze UPS staat altijd standby en schakelt pas in bij stroomstoring. De UPS schakelt zeer snel en kan binnen 2 tot 10 ms volledig operationeel zijn. De netspanning (wisselspanning) die binnenkomt gaat direct naar de verbruiker/ load en naar de omvormer, die van wisselspanning gelijkspanning maakt. Met deze gelijkspanning worden de batterijen opgeladen. Wanneer er een stroomstoring ontstaat schakelt de UPS en wordt er een wisselspanning naar de verbruiker/ load gestuurd.

      Een offline UPS kan onder andere gebruikt worden voor computers, IP telefonie, modems en POS systemen. 

    5. Wat is een line-interactive UPS?

      De line-interactive UPS werkt volgens hetzelfde principe als de offline UPS. Deze UPS staat standby en treedt pas op bij een stoomstoring. Ook hier staat de netspanning direct in verbinding met de verbruiker/load en de omvormer naar de batterijen. Het verschil hier is dat er een autotrafo aan de schakeling is toegevoegd. Deze autotrafo filtert een eventuele ‘undervoltage’ of ‘overvoltage’ zonder gebruik te maken van de accu-reserves.

  • Bestellen

    1. Voor 15.00 uur besteld morgen in huis.

      Als u op een werkdag voor 15.00 uur bestelt en het product op voorraad is, dan zal uw bestelling de volgende werkdag worden bezorgd. 

      Mocht het onverhoopt toch niet lukken om uw bestelling de volgende dag te bezorgen, dan nemen we contact met u op. 

      Als een product niet op voorraad is zal de levertijd wat langer zijn. De verwachte levertijd staat dan vermeld bij het product. 

    2. Ik heb een bestelling geplaatst maar geen bevestiging gekregen?

      Na uw bestelling wordt er direct een e-mail gestuurd met de bevestiging van uw bestelling. Geen e-mail ontvangen? Dan is deze misschien terecht gekomen bij uw ongewenste e-mail. Staat de bevestigingsmail ook daar niet bij? Neem dan telefonisch contact via +31 180 239710.

    3. Kan ik de bestelling wijzigen of annuleren?

      Indien u de bestelling wil wijzigen of annuleren neem dan telefonisch contact met ons op, via +31 180 239710

    4. Mijn bestelling is verzonden, maar het product is nog niet aangekomen?

      Wanneer u bestelling niet binnen 3 werkdagen na het bericht van verzending is aangekomen kunt u telefonisch contact opnemen via +31 180 239710 of een e-mail sturen naar info@upswinkel.nl.

    5. Ik heb iets ontvangen wat ik niet heb besteld.

      Als u een verkeerd product heeft ontvangen neem dan telefonisch contact met ons op via  +31 180 239710.

  • Betalen

    1. Brengen jullie bezorgkosten (verzendkosten) in rekening?

      Nee, de verzendkosten zijn inbegrepen. Alleen bij bestellingen onder de 50 euro rekenen wij verzendkosten. 

    2. Welke betalingsmethoden hebben jullie?

      Het is mogelijk om te betalen via iDEAL, creditcard, Bancontact en vooruitbetalen. 

      iDEAL: de meest gebruikte en gemakkelijkste manier van betalen op internet in Nederland. Het is een betrouwbare, veilige en makkelijk manier van online betalen en het gaat via de eigen bank. Als u internetbankiert bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

      Creditcard: wereldwijd de meest gebruikte manier van betalen op internet. Op UPSwinkel.nl is het mogelijk om te betalen met Visa, Mastercard, American Express, Carts Bancaires en CaraSi.

      Bancontact: de meest gebruikte manier van online betalen in België. Banken waarmee je met bancontact kan betalen zijn: ABK Bank, Argenta, AXA Bank, Bank J. Van Breda, Belfius, Beobank, BNP Paribas Fortis, bpost bank, CBC Banque,  Crelan, Deutsche Bank,  ING België, KBC Bank, Keytrade Bank, Nagelmackers, Record Bank en VDK Spaarbank.   

      Voortuitbetalen: na het invoeren van uw order moet u zelf het orderbedrag overmaken op de bankrekening van UPSwinkel.nl. Vermeld hierbij altijd het ordernummer uit de orderbevestiging. Hou hierbij wel rekening met één tot drie werkdagen overboektijd. Zodra we de betaling ontvangen hebben, ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging en versturen wij de bestelling. 

    3. Ik heb een betaling gedaan, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?

      U ontvangt altijd een ontvangstbevestiging als u een bestelling plaatst, dit geldt ook voor een betalingsbevestiging. 

  • Verzending

    1. Kan ik mijn bestelling ook afhalen/ophalen?

      Het is mogelijk om, nadat u een bestelling geplaatst heeft, uw bestelling op te halen bij Elinex Power Solutions. 
      Als u dit tijdens het bestelproces vermeld zorgt Bob dat u bestelling voor u klaar staat. Na een telefonische bevestiging kunt u dan tussen 8.30 en 16.30 uur bij ons terecht. Klik hier voor de contactgegevens. 


    2. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

      Als u een bestelling geplaatst heeft en het product op voorraad is, dan zal het product binnen 1 à 2 werkdagen worden bezorgd. 

    3. Leveren jullie internationaal?

      We leveren onze producten binnen de Benelux. Als u een product buiten de Benelux wil laten leveren neem dan contact met ons op via +31 180 239710 of info@UPSwinkel.nl voor de mogelijkheden. 

    4. Kan ik de levering van mijn bestelling volgen?

      Het is mogelijk uw bestelling te volgen via track & trace op de website van onze transporteur. U ontvangt hiervoor een link per e-mail. 

    5. Kan een bestelling met spoed geleverd worden?

      Als u een product met spoed wil laten leveren neem dan contact met ons op via +31 180 239710 of info@UPSwinkel.nl voor de mogelijkheden. 

  • Retourneren

    1. Kan ik een product retourneren?

      Als u als zakelijke klant bestelt en u een product wilt retourneren neem dan contact met ons op via +31 180 239710 of info@UPSwinkel.nl.

      Als u als consument (particulier) bestelt dan kan een product geretourneerd worden binnen de bedenktijd van 14 dagen zonder opgaaf van reden. Voorwaarde is dat het product in de originele staat is en in de originele verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk). U krijgt het volledige bedrag gecrediteerd, wij zullen dit binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour  terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. U kunt uw retour aanmelden door dit retourformulier in te vullen naar info@UPSwinkel.nl te sturen. 

      Indien u de bestelde UPS heeft laten installeren door onze Service Engineer is het niet mogelijk om het product te retourneren. U heeft wel nog garantie op het product.

    2. Kan ik een deel van mijn bestelling retourneren?

      Als u een deel van u bestelling terug wilt sturen neem dan contact met ons op via +31 180 239710 of info@UPSwinkel.nl

    3. Hoe zit het met de garantie als een product defect gaat?

      Op al onze UPS'en bieden wij de fabrieksgarantie van 12 maanden op basis van carry-in garantie. Dit betekent dat het product bij normaal gebruik niet stuk mag gaan binnen 12 maanden. Carry-in garantie houdt in dat u het defecte product naar Elinex terugstuurt. Een Service Engineer  kijkt de defecte UPS na. 


Heeft u een andere vraag?

Voor meer informatie over onze producten en diensten of voor andere vragen kunt u terecht bij Bob, onze specialist. 

Of ga direct naar contact
Mascotte
Onderdeel van Elinex